home Meny close
menu Meny

Bestilling

Kan jeg endre eller avbestille en ordre?

Ja, det kan du. Dersom det har skjedd en feil med din ordre, ber vi deg sende en mail til kundeservice@bolina.no for å endre eller kansellere bestillingen. Så lenge bestillingen din ikke er behandlet og sendt med Posten kan vi endre/avbryte ordren din med en gang. Ta kontakt med oss så raskt som mulig! Dersom den allerede har blitt sendt, har du naturligvis mulighet til å returnere bestillingen om du ønsker det.

Hvordan vet jeg at kjøpet mitt har gått igjennom?

Når du legger inn en bestilling på bolina.no vil du motta en ordrebekreftelse på mail fra oss. Vi vil behandle din ordre normalt samme dag / dagen etter avhengig av tidspunkt for bestillingen. Vi pakker og sender ut varer hver dag fra mandag til fredag frem til kl. 13:00. Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle din ordre førstkommende mandag.

Kontroller alltid e-postadressen din nøye når du bestiller da dette er den vanligste årsaken til uteblitt ordrebekreftelse. Det kan også hende at e-postleverandøren din har et spam-filter som blokkerer for enkelte e-postmeldinger. Så vi anbefaler deg å sjekke spam innboksen din.

Hvis du har gjort alt dette, men fortsatt ikke har mottatt ordrebekreftelse fra oss har ikke bestillingen din gått igjennom dessverre. Da kan du trygt legge inn en ny ordre uten å bekymre deg for at det blir bestilt dobbelt.

Betaling

Hva er betalingsalternativene?

Hos oss kan du bruke tre sikre betalingmetoder.

Kredittkort (Mastercard og Visa), Paypal og fakturaløsning (Collector).

Hvordan kan jeg betale med gavekort?

Hvis du har mottatt et gavekort fra Bolina, må du taste inn koden som står i gavekortet i feltet i kassen i nettbutikken som heter “Rabattkode”.
Send oss en mail til kundeservice@bolina.no hvis du trenger hjelp.

Er det toll på varene?

Nei, det er ikke toll på varene. Bolina er en norsk nettbutikk som har lager på Stabekk i Akershus. Så alle varene blir sendt fra Norge.

Jeg får ikke betalt med kortet mitt, hva gjør jeg?

Vårt betalingssystem for kort inneholder et sikkerhetssystem som heter 3-D Secure. Ved betaling i kassen blir du sendt til din egen banks betalingsløsning. Her krever noen banker at du bruker BankID for å gjennomføre kjøpet. Nettleseren må ha installert Java for at dette skal gå igjennom, noe som ofte kan være et problem på enkelte nettlesere, og hvis man bruker produkter fra Apple.

Vi anbefaler at du prøver en annen nettleser (Internet Explorer, Chrome, Safari, Firefox) og sørger for at Java er installert. Hvis din nettleser ikke har Java blir du som regel spurt om dette kan installeres. Last ned Java på www.java.com. Alternativt kan du betale via PayPal eller faktura hos Collector.

Bytte og retur

Hvor finner jeg angrerettskjema?

Angrerettskjema blir sendt til deg på e-post sammen med pakkseddelen din.

Kan jeg returnere en vare jeg har kjøpt i nettbutikken i butikken?

Ja, det kan du. Men husk å legge med angrerettskjema. Angrerettskjema blir sendt til deg på e-post sammen med pakkseddelen.

Kan jeg bytte en vare jeg har kjøpt i nettbutikken i butikken?

Om du ønsker å bytte varer kjøpt i nettbutikk direkte i butikken må du ta kontakt med nettbutikken og avtale dette spesielt på forhånd. Bytte må godkjennes av nettbutikken før du kan bytte vare. Send en mail til kundeservice@bolina.no.

Jeg ønsker å bytte en vare til en annen?

Dersom du ønsker å bytte en vare du har kjøpt til et annet produkt må du kontakte oss innen kort tid. Det er viktig at byttet avklares med oss på e-post (kundeservice@bolina.no) eller telefon (67 53 61 45), slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper (hang-tags f eks) må ikke være fjernet fra produktet.

Porto frem og tilbake blir dekket av kunden.

Levering og leveringstid

Når kan jeg forvente å få pakken min?

Vi vil behandle din ordre samme dag før kl. 13:00 eller dagen etter avhengig av tidspunkt for bestillingen. Vi pakker og sender ut varer hver dag fra mandag til fredag. Bestiller du i løpet av helgen vil vi behandle din ordre førstkommende mandag.

Alle våre varer sendes med Posten/Bring. Normal leveringstid for Posten er 1-4 virkedager avhengig av avstand.

Normal leveringstid er 1-4 virkedager. Bestiller du på mandag, skal du vanligvis kunne motta bestillingen din mellom tirsdag og torsdag samme uke.

I enkelte tilfeller kan det ta opptil 5-7 virkedager før varen blir levert. Grunnen til det kan være perioder med veldig stor pågang hos oss eller hos Bring og PostNord.

Kan jeg hente varen(e) min i butikkene på Stabekk?

Ja det kan du. Hvis du har muligheten til å hente varen(e) selv i butikk er det både mer fleksibelt og gratis. Så snart din bestilling er plukket og pakket vil du motta en e-post fra oss om at pakken er klar for å hentes i butikk. Som regel samme dagen som du gjorde ordren. Pakken henter du i Bolina den ”gamle” butikken på Stabekk. Ta med deg pakkseddel eller ordrebekreftelsen og vis den i kassen (fysisk eller elektronisk). Så skal de finne varen(e) til deg. Hvis det er større interiørartikler eller møbler vil varen(e) ligger på lageret vårt, som er den gule bygningen til venstre for togstasjonen.

Jeg har ikke mottatt noen hentelapp eller SMS fra Posten. Hva gjør jeg?

Vi anbefaler at du søker opp pakken på Postens hjemmesider med ditt sporingsnummer som er tilsendt din e-postadresse. Hvis pakken har kommet frem kan du hente ut pakken ved å vise sporingsnummer (kollinummer) og legitimasjon. Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding.

Hvilke land sender dere til?

Dessverre sender vi pr. dags dato kun til Norge.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min på posten?

Pakken blir liggende hos Posten i maks 14 dager. Hvis du ikke henter den i dette tidsrommet blir pakken automatisk returnert til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du bli belastet et gebyr på kr 249,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Hvor mye koster frakten?

Kostnad på frakt varierer avhenging av produkt og pris.

Ordre over 1000 kr sendes fraktfritt med Postens Klimanøytrale servicepakke.
For ordre under 1000 kr vil det tilkomme et fast frakttillegg på 99.

Fri frakt gjelder ikke på plakater, tepper og større møbler og interiørartikler da det vil forekomme spesialfrakt, avhengig av vekt og størrelse på varen. Ta kontakt med oss på kundeservice@bolina.no hvis du lurer på hvor mye det vil koste.

Kan jeg hente varen min selv i butikk?

Ja. Å hente pakken selv i butikk er både fleksibelt og gratis. Så snart din bestilling er plukket og pakket vil du motta en epost fra oss om at pakken er klar for å hentes i butikk. Pakken henter du i den ”gamle” butikken på Stabekk. Ta med deg pakkseddel eller ordrebekreftelsen og vis den i kassen enten fysisk eller elektronisk.

Gamle Drammensvei 38, 1369 Stabekk

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.