home Meny close
menu Meny

Retur og Reklamasjon

Bytting av varer kjøpt i nettbutikk
Dersom du ønsker å bytte mottatt vare i en annen størrelse eller farge må du kontakte Bolina innen kort tid. Vi sender nye varer portofritt, men returen dekkes av deg. Det er viktig at byttet avklares med oss på e-post (kundeservice@bolina.no) eller telefon (67 53 61 45), slik at vi kan bekrefte at ønsket produkt, farge eller størrelse er tilgjengelig på lager. Ved bruk av bytterett må varen være ubrukt, og merkelapper må ikke være fjernet fra produktet. Om du ønsker å returnere varer kjøpt i nettbutikk direkte i butikken lar dette seg gjøre, men da kan du dessverre ikke bytte til andre varer.

Reklamasjon
Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kjøpt gjennom Bolina sin nettbutikk må kjøper innen rimelig tid gi Bolina beskjed om dette via e-post eller telefon. Kunden må ta kontakt med Bolina for å få tilsendt ferdig frankert returseddel. Produktet sendes så kostnadsfritt tilbake, og ny vare vil bli tilsendt så fremt lagerbeholdningen tillater det. Har man kjøpt produktet gjennom nettbutikken dekker Bolina porto til og fra ved behandling av reklamasjonsproduktet. Når reklamasjonen er godkjent refunderer vi kostnadene tilbake til din konto, eller sender en ny vare.

Angrerett
Angrerettloven fra 2014 gjelder ved alle kjøp forbrukere foretar i Bolinas nettbutikk. Hos oss vil kjøperen motta angrerettsskjema sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Angrefristen utløper etter 14 dager etter den dagen kjøperen har mottatt varene. I denne perioden kan kjøperen uten forpliktelser sende tilbake varene man har mottatt. Etter dagens angrerettlov av 2014 er angrefristen på 12 mnd dersom kjøperen ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og et standardisert angreskjema. Hvis Bolina sørger for at denne opplysningen vil bli gitt i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrerettloven § 21 jf. § 8 første ledd bokstav h. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten. Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort, jf. angrl § 25. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesum- men til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake. Ved bruk av angrerett må varen være ubrukt, og merkelapper (hang-tags f.eks) må ikke være fjernet fra produktet. Brukes angreretten på varer som er betalt med rabattkupong/rabattkode/rabaterte gavekort, er det beløpet du har betalt for varen og ikke varens salgspris, som refunderes. Ved retur og benyttelse av angrerett kan man altså ikke få refundert et høyere beløp enn det man har betalt for varen. Ved kredittkortkjøp vil du få pengene refundert direkte til din konto for varer som er sendt i retur. Har du mottatt faktura trekker du fra beløpet for varen(e) på den mottatte fakturaen selv, da du ikke vil få tilsendt ny faktura.

Bytterett
Det er ingen bytterett på uforseglete matvarer, undertøy, øredobber eller salgsvarer.

Mine favoritter

Det finnes ingen produkter som svarer til valgene.