Personvern

Denne personvernserklæringen gjelder innsamling og bruk av personopplysninger på bolina.no og i forbindelse med kjøp og henvendelser i våre fysiske butikker Bolina og Stasjonen. Vi har samlet sammen informasjon om hvilke personopplysninger som samles inn, hva de brukes til, og hvilke rettigheter du har i forhold til personvern.

Bolina AS, org. nummer: 916 171 919, er ansvarlig for behandlingen og oppbevaring av persondata fra våre kunder og kan kontaktes vedrørende spørsmål angående dette. Kontakt oss på kundeservice@bolina.no.

Hvilke personopplysninger behandler vi:
- Navn
- Telefonnummer
- E-post
- Kortinformasjon
- Leveringsadresse
- Ordrehistorikk

Registreringen av disse opplysningene er en forutsetning for at et kjøp skal kunne gjennomføres i nettbutikken. Du kan likevel gjennomføre et kjøp som gjest, uten å opprette noen kundekonto.

Dersom du har opprettet en kundekonto i vår nettbutikk, kan du når som helst logge deg inn med ditt brukernavn og passord, og oppdatere/endre din informasjon. Du kan også se historikk og fakturaer tilhørende dine ordrer.

Ved opprettelse av kundekonto får du muligheten til å krysse av for å motta vårt nyhetsbrev. Du kan når som helst melde deg av utsendelsen av nyhetsbrevet, enten via din kundekonto eller ved å klikke på linken nederst i vårt nyhetsbrev.

Bolina AS selger ikke våre kunders personopplysninger til en tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få tilsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss. Hvis dette skulle skje vil det inngås strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten. Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. Bolina AS er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som beskrevet ovenfor.

Som de fleste andre nettsteder bruker vi cookies for å kunne analysere og ta ut statistikk, slik at vi kontinuerlig kan forbedre brukeropplevelsen av nettsidene våre. En informasjonskapsel, eller cookie, er en liten tekstfil som lagres i nettleserens minne. Den er ikke skadelig og kan ikke inneholde virus eller programmer. Disse brukes kun til å ivareta brukervalg du gjør på siden. Et eksempel er lagring av handlekurven din, slik at vi kan analysere hvordan du bruker sidene våre. Deretter bruker vi denne informasjonen videre for å forbedre og optimalisere våre tjenester. Enkelte av disse opplysningene kan sees på som personopplysninger på innsamlingstidspunktet, slik som din IP-adresse.

- Oppfyllelse av plikter knyttet til salg: Yte best mulig kundeservice, levering av ordre, samt oppfyllelse av våre plikter eller gjeldende regelverk.

- Etablering og administrasjon av kundekonto: Administrere dine kontaktopplysninger, og eventuelt samtykke til mottak av vårt nyhetsbrev (kun via bruker i nettbutikk).

- Via kundeservice: Innhenting av nødvendig informasjon for å kunne hjelpe deg med den konkrete henvendelsen.

- Markedsføring: Utsendelse av nyhetsbrev ved samtykke, rettede annonser i sosiale medier, samt displayannonser i ulike nettverk.

- Reklamasjoner: Vi trenger dine kontaktopplysninger for å kunne registrere reklamasjonen, gjennomføre retur, reparasjon eller omlevering.

- For å videreutvikle våre tjenester: Gjennom analyse av ditt kjøp og brukeratferd på bolina.no, vil vi kunne ta ut relevant statistikk for å kunne videreutvikle våre tjenester på en god og forsvarlig måte.

- Trekke samtykke om mottakelse av nyhetsbrev tilbake. Dette kan gjøres på din kundekonto, ved å klikke nederst i vårt nyhetsbrev eller ved å kontakte kundeservice.

- Du har rett til innsyn i hvilke personopplysninger vi har registrert om deg. Dersom du ønsker dette kontakt da vår kundeservice på e-post (kundeservice@bolina.no).

- Be om retting eller sletting av opplysninger.

- Klage til tilsynsmyndigheten. Dersom du er uenig i måten vi behandler dine personopplysninger på, kan du sende en klage til Datatilsynet.

Kundeservice
Zendesk: Zendesk er vår kundeservice-plattform hvor vi kommuniserer med kunden før, under og etter et kjøp i nettbutikken via kundeservice@bolina.no. Zendesk er koblet til nettbutikk-plattformen, Shopify, slik at vi enkelt skal kunne hente opp nødvendig informasjon for å yte best mulig service.

Analyse
Google Analytics: Google Analytics benytter vi for å kunne analysere relevant data, for å eksempelvis finne ut av hvordan kundene våre fant nettbutikken, hvor ofte besøker deg nettbutikken og hvilke kanaler har vi mest trafikk fra.

Hot Jar: Hot Jar er et analyseprogram som vi bruker med tanke på optimalisering av navigasjon, brukeropplevelse etc. Vi vil da trekke ut informasjon om hvordan sidene våre blir benyttet gjennom hele kjøpsprosessen.

Markedføring
Google Dynamic Remarketing: Vi bruker Google Dynamic Remarketing for å vise deg relevant markedsføring utenfor bolina.no.

Facebook og Instagram: Facebook og Instagram er våre største markedsføringskanaler. Vi bruker Facebook for å kunne tilspisse og rette våre Facebook-innlegg til den mest relevante målgruppen ved hjelp av personlig informasjon som våre kunder har gitt til Bolina AS.

I butikkene benytter vi kasse- og logistikksystemet FrontSystems. Når du handler i kassen vil du få spørsmål, og må da samtykke dersom du ønsker at ditt navn skal knyttes til det konkrete kjøpet. Ved å gjøre dette vil din kvittering bli knyttet til deg som kunde. Dette gjøres for enklere behandling ved bytte, retur, eventuell reklamasjon etc.

Informasjon som lagres i kassesystemet:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-post

Du kan på hvilket som helst tidspunkt be om innsyn i lagret informasjon på ditt navn. Dersom du ønsker at din kundeinformasjon skal slettes tar du kontakt med kundeservice@bolina.no. Bolina sletter opplysningene om deg i tråd med krav i regelverket. Opplysninger om selve kjøpet, og kvitteringen, vil som hovedregel slettes når de tikke lenger vil være behov for å lagre opplysningene med tanke på eventuelle reklamasjoner. Regnskapsloven og annen lovgivning kan i enkelte tilfeller pålegge oss å lagre visse typer informasjon i et lengre tidsrom.